Komunikat PUP

Nowe obowiązki podmiotów publicznych w zakresie zgłaszania ofert pracy do ePracy

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że na mocy nowej ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, podpisanej przez Prezydenta RP w dniu 10 kwietnia 2025 r., wprowadzone zostały zmiany dotyczące obowiązku zgłaszania ofert pracy przez wybrane podmioty publiczne do systemu ePraca (dotychczasowa Centralna Baza Ofert Pracy).

Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy, obowiązek ten dotyczy podmiotów określonych w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w tym:

Celem tych zmian jest zwiększenie dostępności ofert pracy poprzez urzędy pracy oraz ułatwienie osobom poszukującym zatrudnienia, w szczególności na stanowiskach specjalistycznych, dotarcia do aktualnych ofert.

Oferty pracy należy zgłaszać za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego na stronie: www.praca.gov.pl.

Zachęcamy wszystkie jednostki organizacyjne gminy oraz inne podległe podmioty publiczne do zapoznania się z nowymi przepisami oraz do aktywnego korzystania z systemu ePraca. W razie pytań lub potrzeby uzyskania wsparcia, prosimy o kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w Kędzierzynie-Koźlu.